Monday, May 23, 2011

apa ada dengan cita2??

assalamualaikum..
dulu mse kcik2 cikgu skola salu tnye kn,nt da besa nk jd ape??aku pon jawab jawapan yg standard n paling abis bgus pada abad ini iaitu DOKTOR..ala..aku tw byk orang akan jawab cam2 gak..coz nanti kalo ko jd doktor,ko blik kampong org akn tnye..skang blaja ape??cube ko jwb doktor kompem gempak beb..sume org dok cite pasai ko je..aku pena alami situasi 2,but bkn aku la yg amik medik..org kampong ni bkn tau ape pon sal medik..yg dorg tw, weh..pasni ko jd doktor kompem la pkai BMW sebijik,rumah ade lif n escalator skali,duit juta2..dorg ade pk ke bdk medik study cam nak gile,perah otak smpai abis baju2 sume perah coz smpai berpeluh nk menghafalnye..korg jgn ingt aku ni memandai je wt cte..yela,aku pon amik textile je..xde kaitan ng medik lgsg..watpe ko nk kecoh2 sal medik lak kn..wlopon aku amik textile but aku pena la dulu blaja biologi smpai matrikulasi..mmg adela ckit sal selok belok medik..mmg susa la wehh..

but then,bile da mkin besa result aku x brape memberangsangkn..until pmr je aku skor 8a..smpai je spm hancus tp xdela smpai fail..n aku bersyukur coz aku still dpt twrn matrikulasi n uitm in sains gunaan..mule2 aku dpt twrn uitm,sains gunaan 2 mende lak wei..sains gune2 ke??ow..bile aku tnye org yg lebih arif sains gunaan 2 ko akan blaja sal sains je..n include math n lain2 la..sal matrikulasi lak mmg 4 sure la aku akn amik sains hayat or sains fizik..jau woo aku dpt matrik..smpai kedah 2 ha..kalo uitm kt pilah je..aku pon fkr la msk2..mmg mule2 aku konpius n bagai nk gile da pk sume ni..ase cam nk duk uma je n stop blaja tggu rombongan dtg??aishh..pasan tol la,sape yg nk kt ko..muke dala x cntik blaja pon nta kemane..then,aku decide utk pegi ke matrik nun jau di utara 2.aku merelakan diri aku berpisah ng family n duk jau2..aku pon xtw nape aku plih matrik coz rmai org ckp matrik susa mcm nk mati..tp aku x mati pon..haha..tp mmg aku akui la susa gile blaja kt mtrik kalo ko mls n xde usaha..it's happened to me n aku nyesal sampai skang bab msk mtrik..pointer aku trok..tp aku reda ng sume takdir Allah..mungkin ade hikmahnye kan..=)

n skang ni aku berada di UITM Shah Alam dalam jurusan Textile Technology..hurmm..pe mende lak 2 kn..bile org tnye aku,aku pon xtw nk jwb cmne..n org akn assume ko msti blaja jahit2 je kn..bek ko g masuk giatmara je g2 kn..hurrmm..sebenanye textile technology lebih kepada technology la..xdela aku blaja care2 utk menjahit bju kurung,kurung moden,kebaye..eh,sy nk wat lisu bju kt dpn bg npk cantik ckit bdn..oh..mmg xla kn..aku x pena ade cite2 utk menjadi tukang jhit terkenal or menjadi seperti Radzuan Radzwill,Michael Ong n Hatta Dolmat..the BIGGEST PROBLEM skang,aku xtw aku nk keje ape pasni..k,ko nmpk x aku wt capslock 2,menunjukkn sgt besa nye masalah 2..aku x pena nmpk pon mse depan aku..perghh..mmg parah r ko kali ni..aku da cube2 utk mencari peluang pekerjaan melalui ape yg aku da blaja skang,but aku x nmpk lg r..SERIOUSLY..hurmm..but i will try to get it..=)

INSYAALLAH..TQ

No comments:

Post a Comment